REACTIES

Docenten over de opleiding `LEREN LEREN Methode`:

Het was een feestje om deze opleiding maart 2024 te Baarlo te mogen volgen. Ik heb veel inzichten gekregen. Een zeer afwisselend programma in luisteren en zelf ervaren. Opleider Andrea maakte steeds kleine uitstapjes naar de praktijk wat heel verhelderend was.  Ik heb veel antwoorden gekregen op problemen uit het onderwijs.  De leertechnieken zijn gemakkelijk toepasbaar in het PO en VO. Een aanrader voor iedereen die het onderwijs en de leerlingen iets extra’s wil bieden. ‘ Corine Lamber, leerkracht SBO bij Talentencampus Venlo

`De hele training (februari 2024) te Castricum was een feestje. Afwisselend en op een prachtige locatie. Annemiek brengt de theorie met veel enthousiasme en geeft fijne begeleiding. Zeker een aanrader!` – Josja Mulder, studieloopbaanbegeleider HBO

`Deze week (februari 2024) 3 dagen ondergedompeld geweest in de LEREN LEREN Methode te Castricum. Het was heel leerrijk, heel bruikbaar, fijne groep, prima opleider. Dank je wel! Ik heb nu alvast heel veel zin om er zelf mee aan de slag te gaan in mijn praktijk.` Griet Meeussen, kindercoach

`Met veel plezier 3 dagen de cursus gevolgd in Baarlo. Ik zou willen dat ik dit in mijn eigen schooltijd allemaal had meegekregen. Spelenderwijs ervaar je zelf hoe het is om met deze methode te mogen werken. Dingen meegekregen die je direct kunt toepassen. Ook op het MBO. Veel inzichten gekregen. Een aanrader!` L. van Doorn docent/mentor Vista College Heerlen, opleiding apothekersassistent

`Ik heb in september 2023 in Oude Wetering drie leerzame en actieve dagen gehad waarin ik veel heb geleerd. De problemen die ik regelmatig tegen kom in het onderwijs met betrekking tot leren, daar heb ik nu antwoord op gekregen. Ik ben zeer enthousiast over de cursus LEREN LEREN en hoop nu mijn team te inspireren. Zeker een eye-opener op het gebied van leren.` Gülsüm Dogan (Orthopedagoog/intern begeleider)

`In december 2022 heb ik de opleiding LEREN LEREN Methode gevolgd. Ik zou willen dat ik deze leertechnieken had gekend in mijn eigen schooltijd. Fijn dat ik nu voor leerlingen en studenten unieke handvatten en lesprogramma’s heb gekregen voor het leren leren. Deze interessante dagen zorgen voor plezier bij het leren, omdat je gebruik maakt van bewegen, tekenen en visualiseren! De cursusdagen zijn goed opgebouwd met veel afwisseling tussen theorie en praktijk. De dagen vliegen voorbij en met genoeg praktische informatie ga je de deur weer uit !! Doen dus ❤️ ` Maaike Scholz, leerkracht – Haarlem

`Ontzettend bedankt voor de drie opleidingsdagen in november 2022! Ik heb heel veel geleerd op een fijne manier. Ik ga het zoveel mogelijk toepassen op de school waar ik werk, en ook thuis!` – Peggy V. leerkracht groep 6

`In maart 2022 heb ik de opleiding LEREN LEREN Methode gedaan. Al na de eerste dag kreeg ik inzichten welke zo helder waren. Echt geweldig! Hiermee krijgt ieder kind een eerlijke kans. Het waren drie fantastische dagen. Ik heb zoveel geleerd en weet dat ik dit straks allemaal kan gaan toepassen in mijn werk, geweldig.`  Karin Lagraauw – kindercoach

`Vanmiddag ben ik meteen met mijn dochter gaan zitten. Ze maakt een werkstuk over 9/11. En ze begon maar niet. Ik heb haar de taalstructuur uitgelegd. En ik zag de druk groeien. Toen liet ik mijn conceptmap zien en vroeg haar hoe het zou zijn als ze het ook op deze manier kon. Nou, ze werd heel blij. We zijn de hele middag bezig geweest en ze heeft haar hoofdonderwerp en 5 hoofdstukken in de conceptmap gezet. En vervolgens zei ze: maar op deze manier is het zo klaar!` – B. Geurts, begeleider/coach REC4-jeugd

`Eind mei 2021 heb ik de opleiding LEREN LEREN Methode gevolgd en afgelopen zaterdag heb ik met veel plezier mijn eerste jeugdtraining VO gegeven. Ik heb mijn roeping gevonden. Wat is het heerlijk om de jeugd met plezier aan tafel te hebben. Eentje zei zelfs na een uur: `Ik had echt nooit zelf bedacht dat leren leuk kan zijn.` Na afloop heb ik vijf tevreden leerlingen en gelukkige ouders gezien.`  – Mers Bos, Docent Duits

`Ik ben heel blij met de gevolgde cursus in mei 2021. Als leerkracht en IB-er kom ik dagelijks kinderen tegen die aanlopen tegen automatiseren, onthouden van informatie, etc. Ik heb nu zoveel tools in handen gekregen! Ik kon maandag voor mijn groep 7 meteen beeld toevoegen, aan begrippen toepassen en het was een succesmoment! Ook de betrokkenheid van de leerlingen was 100%. Als feedback kreeg ik terug van de kinderen dat ze het een hele fijne les vonden anders dan anders en dat ze de themawoorden makkelijker konden onthouden! Als IB-er ben ik vorige week al gestart met RT voor kinderen uit groep 3, die moeite hebben met lezen, met LetterKlankStad. Ook een geweldige methode!! Top! Een leerling uit groep 4 kon ik vandaag weer helpen met de kruisloop en het opzeggen van de telrij! Zo geweldig dat je merkt dat het werkt!` Corine van der Grinten, IB/leerkracht St. Adalbertusschool

`Ik heb in april 2021 de 3 daagse opleiding LEREN LEREN Methode gevolgd. Het was een feestje. De methodiek ervaar je zelf als ‘deelnemer aan de cursus’. Hierdoor heb je een goed beeld van wat scholieren / studenten ervaren tijdens de training. De tijd vloog voorbij; doordat de gedeelde theorie kort en bondig bleef en er vaak afgewisseld werd met testjes en praktische opdrachten bleef ik alert en nieuwsgierig, precies wat je hoopt dat de  deelnemers ervaren. De methode zelf is verhelderend en zeer praktisch toepasbaar. Ideaal! Ik kan niet wachten om met deelnemers aan de slag te gaan.` Marjan van Rhoon, Het OntwikkelTeam.

`De cursusdagen maart 2021 waren toegankelijk, afwisselend, praktisch en inspirerend. De juiste ingrediënten om er meteen zelf mee aan de slag te willen en kunnen!` – Colette Hoogeveen, leerkracht SO/leercoach

`Ik heb de opleiding in juli 2020 gevolgd. Wat ontzettend mooi dat deze training bestaat! Een training waarbij het kind echt wordt gezien. De inhoud van hetgeen de kinderen wordt aangeleerd binnen de trainingen is enorm waardevol!  En niet alleen voor kinderen, maar ook volwassenen.` Cindy Schaier, leerkracht PO, waarnemend IB-er, eigenaar kinderpraktijk ‘Leer het mij zelf doen’.

`In juni 2020 heb ik drie cursusdagen LEREN LEREN Methode mogen ontvangen. Drie zeer leerzame en interessante dagen, waarbij de tijd voorbij vloog. En het mooiste van alles? De vierde dag kon ik het geleerde direct in de praktijk brengen! De leerlingen van Wellant Rijnsburg VMBO hangen aan mijn lippen, omdat ik ze nu kan laten ervaren dat het leren zoveel makkelijker en beter kan. Ze krijgen er, net als ik, geen genoeg van! Echt een aanrader.` Groet, Linette

`Wat een geweldige cursus hebben wij mogen volgen. Veel inspiratie opgedaan en meteen al dingen meegekregen die ik direct in kan en ga zetten bij mijn huidige cliënten. Een goed verzorgd geheel. Fijne docent die ons echt heel veel inzichten heeft gegeven, mooie materialen en inhoudelijk zeer bruikbaar. ` Hedwig Appels, Oogappels.nu

`Ik heb een leerling in klas 1 gemengde leerweg op het vmbo, die niet zo goed weet hoe dat nou moet: leren. Ik heb haar al eerder handvatten geprobeerd te geven en dat werkte wel iets, maar het hielp haar niet genoeg om voldoendes te scoren. Ze zat eerst rond een 4.0, na ons gesprek werd dat al iets beter en ging ze naar een 5.0 maar…. Na de cursus had ik uiteraard nieuwe handvatten en ben ik opnieuw met haar gaan zitten. Ze heeft gister een moeilijke eindtoets gehad, maar voor het eerst een 7,0 gehaald voor biologie!! Ze gaat nu van één van de slechtst scorende leerlingen naar de op één na best scorende leerling. Ze (en ik trouwens ook) werd er helemaal emotioneel van.` L. de Boer, docent vmbo

`In december heb ik de eerste VO training gegeven. Het was erg leuk! En… vooral de reactie van een moeder: haar zoon had een week na de training een 10 voor Grieks gehaald!` Anneke Wezeman, docent SO en eigenaar Praktijk Puntenslijper

`De training was herkenbaar, compact en direct inzetbaar. Ik hoop hier veel beelddenkers mee te kunnen gaan ondersteunen in mijn praktijk Gave Gave in Amersfoort. Een mooie aanvulling. Dank je wel.`Marianne Bastianen, Amersfoort

Reactie van de moeder van een van mijn leerlingen: `Altijd heel veel moeite met het leren van toetsen. Mijn zoon van 11 (ASS) kreeg de stof er niet in. Vrijdag de LEREN LEREN Methode training gevolgd en… een 9 voor geschiedenis met de Kleurmethode en net begonnen  aan de Engelse woordjes. Het grootste compliment dat ik als moeder kreeg: Mama, ik voel me blij. Dit werkt heel goed. Dat heb je goed gedaan, ik geef je een compliment.` Jantien Roël, therapeut, wegwijscc.nl, Uithoorn

`De cursus zit heel goed in elkaar, is interessant en leerzaam. De presentatie en organisatie is perfect. Hartelijk bedankt, ik heb genoten!`  Bettina Gelsing, BPO Altra, Amsterdam

`De training met vijf leerlingen was geweldig! De gezichten toen ik de Kleurmethode aanbood! Meteen werden er toepassingsmogelijkheden gezien en werd de conceptmap met plezier gemaakt. Tijdens lessen bied ik de stof ook vaker aan met een conceptmap op het bord. Leerlingen vinden dit even wennen, maar wel heel prettig.` Hanneke Wildschut-Broer, VO-docent, Leiden

`Een van mijn leerlingen, die telkens net geen voldoendes haalde voor biologie, heeft vorige week m.b.v. de conceptmap geleerd voor een toets en een 7,3 gehaald!`  Ria Moons, remedial teacher, Woerden

`Fijne praktische oefeningen waarbij duidelijk wordt wat taal- en beelddenken inhoudt, hoe je andere leerlingen daarin kunt begeleiden.` Loeki Bonnema, bpo Amstelveen College Mundus

`Het was een zinvolle en leuke training met een goede vertaling naar de praktijk.`  Renda Ulrice, Altra / zorgcoördinator Fons Vitaelyceum, Amsterdam

`Hele interessante studiedagen gehad over de werking van ons brein, de LEREN LEREN Methode en beelddenken. Genoeg handreikingen, informatie, tips en tools om ons onderwijs nog beter te maken!!  Team van BS De Panta Rhei, Baarlo

`De LEREN LEREN Methode heeft inzicht gegeven in de manier hoe je het beste uit jezelf kan halen. Welke technieken daarbij kunnen helpen en hoe je efficiënter en effectiever kan leren.` Cynthia Stuger, begeleider passend onderwijs, Amsterdam

`Hele leerzame training. Goede afwisseling van theorie en het toepassen ervan. Veel oefeningen en mooi materiaal om direct te gebruiken. Een aanrader.` Dana Aronson, Begeleider Passend Onderwijs Altra Amsterdam

`Ik heb op het VO een eerste ronde met de  LEREN LEREN Methode gedraaid. Tjonge, wat ben ik enthousiast, nu ik het ook echt heb kunnen ervaren. Leerlingen hebben echt geen idee hoe hersenen werken en wat dat betekent voor het leren.` Gerda Misana, leerkracht basisonderwijs, Enschede

`Wat een ontzettend leuke en leerzame training, zeker ook door beide enthousiaste en deskundige trainers. Soms herkenbare theorie, maar ook nieuwe dingen geleerd. Eye-openers!` Marjolein Moonen, begeleider passend onderwijs

`Echt een eye-opener. Heel goed toe te passen in mijn werk. Goede manier van kennisoverdracht.  Fijne mix van werkvormen.`  Yvon Vermaas

`Ik wil je graag laten weten dat ik de Kleurenmethode met succes gebruik. Ik kreeg twee weken geleden van een moeder een bericht dat juf niet wist wat ze zag toen ze het werk van haar dochter op school nakeek. Hoe vind je zoiets?`  Laetitia Kavelaars, RT-leerkracht

`Ik wilde graag nieuwe oefeningen leren om door te geven aan leerlingen. Leren moet leuk zo zijn!`   Shellini Kramer, BPO

`Dit had ik jaren eerder willen weten om nog meer kinderen én ouders te kunnen ondersteunen en begeleiden in leerprocessen. Ik heb na het afronden van deze cursus meer inzicht en kennis verkregen ten aanzien van achtergronden met hele praktische handvatten die morgen al gelijk ingezet kunnen worden. Aanrader!!!`
Julie van Roij, Teamleider onderbouw Bs PassePartout, Tegelen

`Als echte taaldenker had ik geen idee dat er ook beelddenkers bestaan. Wat leuk om dit te begrijpen en nu ook echt handvatten te hebben om ze te helpen in hun schoolloopbaan.` Fereshte, BPO, Apollo school Amsterdam

`Op en top geïnspireerd ben ik vanmorgen aan het werk gegaan in groep 4. Kruisloop (opvallend moeizaam), liggende 8, Nulman, tekeningen maken bij woorden om de woorden te onthouden, stevig staan, opbouw van taal. Ik heb het allemaal al kunnen toepassen en het voelde heel goed!` Judith Hendricks, leerkracht Bs Bodael, Reuver

`De afgelopen dagen heb ik tijdens de training ‘LEREN LEREN Methode’ veel praktische tips gekregen en deze ook zelf mogen ervaren. Dit zorgde voor een mooie afwisseling met de theorie. Wat Marion doet is het terugbrengen van de theorie naar de kern. Hierdoor wordt het voor leerlingen ook nog sneller zichtbaar en vooral duidelijk wat er van hen wordt verwacht maar ook hoe ze het leren leren structuur kunnen geven. Door kinderen inzicht te geven in hun leervoorkeur kan ik ze als leerkracht handvatten aanbieden. Gelukkig hebben we een prachtig naslagwerk gekregen waarin ik alles nog eens door kan lezen. Hartelijk dank voor je enthousiasme, humor en inspiratie!  Ingrid Janssen, Bs De Klingerberg, Venlo

`Marion is een zeer bevlogen trainster die op een inspirerende wijze haar LEREN LEREN Methode duidelijk, begrijpelijk en plezierig weet over te brengen. Mijn handen jeukten na de training om de opgedane kennis en vaardigheden direct toe te gaan passen binnen mijn praktijk.` Madelène Schippers, HB begeleider, Haarlem

`Inspirerend, gedegen en heel praktisch inzetbaar.`  Lidewij Besnard, dyslexiebegeleider, Naarden

`Twee inspirerende en op de praktijk gerichte dagen. Blij dat ik cursus gevolgd heb!`  Trudy Ypma – Turkenburg, `Holos`, Amsterdam

`Marion, Dank je wel voor weer een hele inspirerende, praktische, duidelijke, afwisselende en boeiende training. Deze dagen maken dat ik, zowel inhoudelijk als qua vorm, weet welke stappen ik wil gaan zetten en wat ik kinderen en jongeren in Delft e.o. wil gaan aanbieden.`  Myra Hillebrink, `Het Luisterrijk`, Delft

`Ik vond het LEUK! Een eye-opener op het gebied van leren. Eigenlijk zou elke (basis)school een leerkracht moeten hebben die dit toe kan passen op zijn /haar school.` Carla Conijn, MBO docent Zorg&Welzijn, Alkmaar

`Ik help een 8ste groeper die moeite heeft met begrijpend lezen. Ik ben na de opleiding tot trainer met een van de teksten en Kleurmethode begonnen. Ik heb daarna ook andere teksten met hem doorgenomen. Hij kwam laatst binnen met een blij hoofd; hij had voor zijn toets begrijpend lezen een B gehaald! Dat deed me goed.` Marianne Timmerman, docent, Breda

`2 super leuke, interessante en waardevolle trainingsdagen achter de rug! Ik ben erg enthousiast en hoop dit zo snel mogelijk toe te kunnen passen in het basisonderwijs!` Marianne Boonzaaijer, docent Plusklas, Rotterdam

`Wat heb ik genoten zaterdag van mijn eerste training als LEREN LEREN Trainer. Zal wel door jou komen! Aan het eind van de dag was ik helemaal leeg! Wat een gave week was dit! De training zit goed in elkaar qua opbouw, mijn complimenten! Van kennis over geheugen, naar onderzoek bij jezelf naar jouw sterke manier van leren, naar de oplossing toe: leren door bewegen, zien, horen, lezen en/of luisteren. De leerlingen/cursisten waren reuze enthousiast en hadden het idee dat ik het wiel had uitgevonden. Ik heb jou er wel bij genoemd hoor! Het viel me op dat ze heel open en duidelijk aangaven wat er in hun hoofd gebeurt, bijvoorbeeld als ze iets moesten leren bij geheugenoefeningen! Petri Schipper, De Wijze van Leren, Limmen

`Leuke bruikbare en praktische training. Kan zeer steunend zijn voor leerlingen.` H. Degreef, docent MBO ROC Mondriaan, Den Haag

`Leuk, leerzaam, goed voor de cohesie in je team!`  Marry B., docent MBO ROC Mondriaan, Den Haag

`Wij helpen graag mee om anderen te wijzen op deze training.`  J.H.Bos en Y.M.C Meijer docenten ROC Mondriaan, Den Haag

`De opleiding binnen ons docententeam hebben wij in een Conceptmap verwerkt.`  Docenten Stichting Kerobei, Baarlo

`Ik heb je al gezegd dat ik erg genoten heb van de training. Ik wil je ook nog laten weten dat ik de training v.w.b. opzet en inhoud ook erg professioneel vind. Ik heb wel eens anders meegemaakt namelijk. Ik vind het fijn als een training aan mijn verwachtingen voldoet.` Juliette Velraeds, VelraedsDidactiek, Roermond

Jeugd, ouders en leerkrachten over de `LEREN LEREN Methode`:

`Waarom heb ik dit niet op school geleerd in de brugklas? Die mentoruren stelden toen niets voor, info over hoe je je agenda in moet vullen en wat praten met elkaar. Ik kon gewoon niet leren. Als ze mij dit toen hadden geleerd, dan was ik vast en zeker niet blijven zitten in 2 Havo. Ik had zo de balen van school en mezelf dat ik naar het vmbo ben gegaan. Nu volg ik een mbo-opleiding en daarna wil ik naar het hbo. Zeker weten, want ik kan het!` Jordy Schram (17 jaar)

`Wij hebben een nieuwe manier om tafeltjes te oefenen. We hebben het gemaakt van viltjes en blaadjes. Die blaadjes plakken we op de viltjes. Dan schrijven we met stift de tafeltjes er op,en leggen ze op de grond. Dan gaan we marcherend over de viltjes lopen. Het is een leuke manier om tafeltjes oefenen en je leert er ook wat van. We hebben al de tafel van 6, 4 en 3. We zijn daar heel hard mee bezig.` Groetjes Lisa en Floor uit 6a van BS De Violier, Maasbree

`Ik begrijp nu wat automatiseren is. Mijn hoofd telt gewoon snel op, dus de tafeltjes kende ik niet echt. Nu wel. Met springen ging dat heel snel. En het was ook leuk om te doen. Nu gaan breuken en procenten opeens beter.` Soraya Veenstra (11 jaar)

`Ik moest 4 Havo overdoen als ik geen goed eindrapport had. In maart heb ik die technieken geleerd. Het was mijn vrije zaterdag, maar het heeft echt geholpen. Mijn geschiedenis en biologiecijfers gingen omhoog en ook met Frans ging het beter. Ik heb het gered. Thanks! Nu dus examenjaar. Ik ben superblij en weet nu hoe het voor mij wel lukt.` Cecile V. (16)

`Hi Marion, ik had een 7,8 voor AK. Echt vethoog voor mij. Eerst vond ik het veel werk, maar nu weet ik dat die slak wint in the end 🙂` Ramon Haan (13)

`Ik heb voor Nederlands SO en voor Natuurkunde PW zo’n overzicht gemaakt. En voor Natuurkunde had ik een 8,4 en voor Nederlands een 7,8 het hoogste sinds de eerste klas. Het werkt echt! Dank je wel!` Joyce van L. (17)

`Ik moest van mijn ouders, maar het was best leuk. Ik heb het gedaan bij geschiedenis en dat ging goed. 8,1. En ik begon eigenlijk te laat, hihihi. Maar ja, toch een mooi cijfer.` Jessica Baloni

`Onze mentor vroeg of u niet een keertje langs wilde komen om de hele klas zo te leren leren. Kan dat?` Armin Duan. (15)

`Het lukte, hoor! Meneer Jasper van NL vroeg zelfs wat ik met de echte Mike had gedaan.` Mike de Waal (14)

`Het was leuk. Eerst dacht ik zonde van mijn vrije zaterdag, maar ik ben meteen zondag begonnen met mijn toets geschiedenis. Ik merk echt dat ik het zo veel sneller leer dus het was het wel waard. Dank je wel!` Jessica Looier (15)

Ons enthousiasme van afgelopen zaterdag is nog niet getemperd, ook niet bij onze zoon Lucas. Heel graag zouden we onze dochter (15 jaar, 3e gymnasium) deze `les`dag ook laten volgen. Is er al zicht op een nieuwe datum? We zouden haar graag alvast aanmelden. Mirjam Leeflang, de moeder van Lucas (14)

Namens Lotte en mezelf willen wij jou nogmaals bedankt voor de training van gisteren, Lotte vond het heel leerzaam en leuk.  Heel mooi was dat Lotte in de auto aan het vertellen was over de training en tot slot zei ze: `ik denk dat ik het leren zo leuk ga vinden!` Vandaag is ze dan ook met een door jullie aangeleerde methode aan de slag gegaan met leren en ook dat ging heel goed en met plezier. Ik ben begonnen in het boek en kan bijna niet stoppen met lezen, het geeft heel veel herkenning en vooral heel veel nieuwe informatie. Kortom wij zijn heel blij dat je Lotte de mogelijkheid hebt gegeven om de training te volgen en ik heb veel zin in de opleiding tot trainer van deze methode.` Manon Dinther, bedrijfsopleider Jeroen Bosch Ziekenhuis, moeder van Lotte (12) en inmiddels bevoegd trainer van de methode.

Sjoerd zit al jaren niet lekker in zijn vel. Letters, tafels, lezen… alles kost hem moeite. Zijn zelfvertrouwen was compleet weg. School en hij, dat matchte gewoon niet. Maar nu gaat hij graag! Ongelooflijk, maar Sjoerd is een compleet andere jongen geworden. Hij kent de tafels en lezen gaat nu ook beter. Zelfs de juf ziet de verandering. `Ik weet nu wat ik kan, mam,`zei Sjoerd gisteren. `En de juf heeft gevraagd of ik het aan de klas wil vertellen. Dan kunnen we het allemaal zo doen.`
Analya, de moeder van Sjoerd (9)

Geweldige resultaten! Een leerling is van een E naar een B-score gegaan bij tekstbegrip. En een andere leerling heb ik in een paar weken 10 maanden vooruit gekregen op rekenen en spelling. En dat allemaal met de technieken van de LEREN LEREN Methode.` Rose Zonneveld van LEERPRIKKELS

Kelten heeft het een geweldige dag gevonden en is meteen – ondanks de laatste lesweken – aan de slag gegaan met de Conceptmap. We zijn zeer positief en zullen dit ook aan de school van Kelten melden.` R.Pel, de vader van Kelten (13 jr – brugklas VWO)

Bedankt voor de tip over het boek `Ben ik in beeld`, gelijk besteld, gelezen en met Sander besproken. Wat kwam daar voor hem oprechte herkenning uit! Hij riep werkelijk: hoe weten ze dat? En ook voor ons als ouders vallen een aantal puzzel stukjes in elkaar. Sander weet nu dat hij een beelddenker is. En wij hopen natuurlijk dat de cursus a.s. zaterdag voor hem nog meer duidelijkheid brengt. Tot zaterdag!` Groeten Melanie van der Kwast

Teun had voor zijn aardrijkskunde proefwerk een 7,4. En dat met 1 dag van te voren leren. Voor de samenvattingen (= conceptmappen) had hij een 8. De leerkracht vond dit erg goed en heeft het als voorbeeld, aan de klas laten zien. Goed hè?` Jolanda Goossens, de moeder van Teun

Ik heb heel erg geleerd van de leren leren cursus en ben direct aan de slag gegaan. Ik kan nu na 2 dagen mijn complete Nederlandse stof uit mijn hoofd. Heel erg bedankt daarvoor. Ik vond het ook heel gezellig!` Groetjes Laura Job (13 jr – 2 VWO) Emmeloord

Ik heb het erg naar mijn zin gehad vorige week. Ik heb heel veel geleerd, en ben ook met deze methode aan het werk gegaan. Ik heb de ontspanningsoefeningen met het kruislopen veel gedaan, het hielp goed om mij te ontspannen. Om te leren heb ik gebruikgemaakt van verschillende kleuren om mijn woordjes te leren. Ook heb ik water en fruit meegenomen naar school. De techniek van hde conceptmap heb ik gebruikt om zinnen te leren. Ik heb nog geen resultaten terug, maar ik ben wel benieuwd 🙂 Ik wil u en Henk heel erg bedanken voor de leuke en leerzame dag.` Rosanne Valk (15 jr – 3 VMBO), Numansdorp

Ik wilde even laten weten dat ik geslaagd ben voor mijn havo-diploma! Ik heb erg veel aan de beelddenktraining gehad en ik denk dat ik mede door deze training geslaagd ben voor mijn examens! Heel erg bedankt!` Groetjes, Sterre van der Gouw

Ga naar de inhoud